fredag 9 september 2011

Svettattack & skavsår

Jorå, jag fick på mig några kläder till slut och gick ut för att gå med den lilla för att hon skulle hinna sova nåt innan vi skulle fika med nya chefen och allt. Vi tog en sån där hälsans stig och gick och gick. Solen strålade, jag blev allt varmare, Ava sa inte ett pip men somnade inte heller, jag blir ännu varmare och börjar svettas och eftersom jag har nylonstrumpor för första gången på hundra år så får jag givetvis skavsår. Klockan ett ska vi vara på kommunhuset. Tjugo i ett somnar skrutt efter vagnande i lekpark, då har vi promenerat minst 40 min. Tio minuter sen blir jag, högröd och svetten rinner - Ska jag öppna ett fönster? undrar chefen. Sen svettades jag under hela den timmen vi satt och pratade. Med min nya chef. Because first impressions last.

Sen lyckades jag med ett konststycke. Jag skulle inhandla lite fredagsmys till mig själv, då Håkan är på utställning i den stora staden och träffar sina vänner. Jag har alltså Tony i luren (utan headset) som berättar den bästa bajshistorien på länge, jag har barnvagn, jag har en korg på armen och jag lyckas ändå plocka i varor och till och med smågodis. Vi lägger på när jag gått igenom kassan.  Jag får inte ihop det så här i efterhand.

Så nu ska jag mysa med tända ljus och godis (för sista gången på ett tag nu) och Love Actually och jag ska tindra med ögonen hela filmen.

Trevlig helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar