torsdag 8 september 2011

Kan själv.

Ava är inte dödsförtjust i att bli matad. Hon vill hela tiden ha skeden själv. Mig fick man inte mata över huvudtaget, min mor berättade att det var bara att täcka golvet med dagens nyheter och hoppas på det bästa. Så jag kollade upp om det fanns några fiffiga skedar och tallrikar (hur levde man innan google?). Heja baby-björn läste jag. Så när kristna loppisen bytt öppettider på onsdagar vart det babykul (affären alltså) istället. Då hittade Håkan med hjälp av expediten någon ny design från Storbritannien. Snygg var den. Tallriken håller maten varm med varmt vatten och skeden ska vara greppvänlig för små händer


Resultatet?


Jag skulle vilja påstå att det gick så däääär. Bollen var lite stor så Ava greppade mellan sked och boll, vilket absolut inte var optimalt. Den vart dessutom väldigt hal med mat på. Så njae. Ska testa igen innan jag ger slutgiltigt omdöme, men just nu ligger den på gränsen till icke godkänd. Men skoj var det givetvis och dagen till ära vart det fruktinpackning. 


4 kommentarer:

  1. Åh herreje vad jag önskar att jag bodde alldeles granne med er nu! Så kunde jag komma över och tanka lite Ava mellan idehistorieraderna...Har en föreställning om att det skulle gå så mycket enklare och framförallt fortare att plugga om man har en sådan morot framför nosen..

    SvaraRadera
  2. åh vad det vore bra! så kunde mamman få sig lite idéhistoria till lunchen oxå, skulle ju sitta fin fint =)

    SvaraRadera
  3. Helt underbart. Hon kommer att fixa detta. Apropå tallriken, en sån hade Marine till Issa för 55 år sedan/ kär- o farmor

    SvaraRadera
  4. haha, ja det går bara runt,mode & design,eller ja, det mesta faktiskt.

    SvaraRadera