söndag 18 september 2011

Lovely lördag

Fredagen var inte så pjåkig heller med regelrätt fredagsmys. Tacos, vardagsrummets 16 tända ljus och film. Sen tog vi med alla ljusen in i sovkammarn. Så borde man alltid göra.

Lördagen bjöd upp till dans med ljuvligt väder. Jag hade sovmorgon, men var ändå uppe tidigt. Det är ju mitt bästa, att gå upp, dricka kaffe, äta en macka, läsa tidning eller surfa, och sen sova igen vid tio-rycket. Vid tio tyckte jag att det var tråkigt och trist att vara hemma själv men då brakade min familj in efter morgonpromenad. Vilken tajming! Det vart second breakfast och mello.

Sen sov jag middag och Håkan drog på Märsta mässan. Hade gärna gått, men var för trött. Sen fikade vi i solen på systrarnas med Lena & Annika och efter det drog vi ut till Rosersbergs slottspark. Att vi inte är där oftare, jag blir lika lycklig varje gång. Det verkligen pirrar och rusar i mig.

Ni vet hur man tar bilder ibland och de inte speglar hur fint det faktiskt var. Den här gången tycker jag att man kan se hur ljuvligt det var.

Grönskan

 Solen 

 Vattnet 


Kärleken 

Solnedgången 

Väl hemma drack vi rödtjut

Lagade mat till Chet Baker 

 Åt en improviserad candle lit dinner 

och tände mera ljus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar