torsdag 22 september 2011

Hur återbruket blev Steninge

När jag ger mig ut på morgonen eller eftermiddagen så tänker jag oftast att jag bara ska gå en sväng runt kvarteret, gå ut och gunga eller som idag, jag skulle till återbruket och kolla burkar. Men sen händer det liksom något. Jag får en annan idé eller ett annat infall och vore det inte roligt....Så först vart det en tur förbi gudmor och sovpromenaden genom Ekilla vart en långprommis


 via Hälsans stig i Tingvalla 


 vidare genom en anslutningsstig till Valsta och vattenparken 


 där Ava vaknade, åt mellis och vi handlade lite 


 för att sedan fortsätta färden på Hälsans stig i Steninge


för att sedan avvika och hamna vid Steningebadet.

Det är därför jag aldrig kan lämna hemmet utan Avas termos. Man vet aldrig var man hamnar.

Där hämtade Håkan upp oss för vi skulle åka och kolla på vagn i Sigtuna. Det vart efter många om och men en röd brio sing. Vi har nu tre vagnar i garaget. Hoppas den här kommer att fungera bra och länge så vi slipper köpa ny vagn snart igen. 

Återbruket får jag ta nästa vecka. Men jag såg en fin barnstol på en second hand i Valsta. Som jag ville köpa och måla röd i lack. Men ibland måste det finnas en gräns för hur många barnstolar man kan ha. Vi har fått en och köpt en. Det kanske räcker så?


2 kommentarer:

  1. Barnstolar är så kul! Vi fick en tripp trapp som jag vill måla turkos men eftersom jag ibland byter färgteman är det bäst att hålla sig till vitt:D. Vart i Valsta finns det en second hand?

    SvaraRadera
  2. jag tycker du ska måla den turkos! =) det finns en liten historia vid baldergatan, eller är det kanske idun? om man går den långa backen upp mot valsta centrum från arlandagymnasiet så ligger den på höger sida. tror att det varit en tygbutik en gång i tiden, eller den kanske finns kvar förresten. nåja, det går inte att missa!

    SvaraRadera