torsdag 15 september 2011

Jämställdhet över bord!



Ja. Jag har god lust att kasta alla goda föresatser och en av mina främsta hjärtefrågor över bord. Plums bara! För jag har ABSOLUT INTE någon som helst lust att avsluta min föräldraledighet.

Nu när jag äntligen kan gå som folk, kroppen pallar med att gå upp och ned i trappor flera gånger om dagen, jag har ork att hitta på saker, skruttan ska inte äta och sova hela tiden. Nu, när livet är precis underbart. Då är det bara några veckor kvar. Snart bara en månad.

Nä. Jag ska konvertera. Av-feminista mig. Liera mig med Sarah Palin och bli hemmafru på heltid.



2 kommentarer:

  1. Vi hade en diskussion om detta hemma förra helgen efter att jag kände precis som du och inte ville att det skulle bli sådär "underdelen överdelen av mackan" fel. Tanken var att jag ska vara hemma till nyår och sedan tar Björn över till augusti. Men... efter lite funderande bestämde vi att han tar 3-4 dagar i veckan och så tar jag 1-2 under våren. Jag har kompisar som är hemma och min bästa vän får barn i januari, han har ingen... Jag gillar dessutom inte mitt jobb just nu men försöker nog byta först efter nästa plutt (om det kan bli fler). Men urk jag känner mig som en dålig ekvalist/feminist. Å andra sidan- man får ju göra vad som passar bäst för sin familj.
    Jag tycker att det är viktigast att han är hemma och vet hur det är att packa grejer, sitta på toa med unge i babysitter osv osv.
    kram

    SvaraRadera
  2. ja, man känner ju som man känner. så är det bara. vi har 50/50 nu till nyår, så jag ska ju bara jobba 2-3 dagar i veckan. men ändå. en kompis tar hela själv och jag kan bara känna lyllos henne! fast ändå inte förstås. men er uppdelning låter ju finemangs! får du suga lite på den ljuvliga karamellen astrid ett bra tag till och björn får göra detsamma =)
    kram på er!

    SvaraRadera