onsdag 28 september 2011

Shop 'til you drop

Dagen har gått i shoppingens tecken kan man lugnt säga. Förmiddagen gick åt att beta av klädkartongen från H&M. Inte så mycket som fick stanna, men det brukar det inte vara. Det ska kännas som ett ja! annars får det va'. Sen packade jag och en kinkig Ava ihop oss och hoppade på pendeln. Den här gången var Väsby centrum målet. Skor måste inhandlas, jag har nämligen en ny storlek sen graviditeten, så inga skor passar längre. Grattis.

Men eftersom vi har en svårsövd dotra så fick det bli en promenad till att börja med, jag hittade en Hälsans stig skylt och sen bar det av. Vad fantastiskt att de finns, tänkte jag i början av promenaden, "så enkelt man kan ta en promenad på ett nytt ställe". Efter ett tag täntke jag "var fan är jag, jag har ingen aning om hur lång den här slingan är och kommer jag komma skit långt bort från centrum nu?" Jag traskade på och fick se en massa kul och lite saker man kan göra en annan dag. 


En second hand. Öppet 10-14. 

Jag skiter i meteorologerna. Nu är det fasen höst. 


En vikingaby med djur & tidsenligt klädda människor


Här hade jag velat gå på en liten kurs.

Lila tegel på radhus. Har jag aldrig
sett och tycker det är skitsnyggt!

Dragonvägen 10, loppis på finska?

Här kan man också bada. 
De har vattenrutchkana och café. 

Lagom tills dess vi närmade oss vaknade skrutt.

Observera kjolen på skötrumssymbolen. Morr.

Jag älskar när folk tänkt till. Skötrum med micro och bekväma fåtöljer. 



Den här söta boden hittade jag när Ava skulle sova igen,
så jag kunde inte gå in. Måste dit snart, strax!


Vart jättesugen på biblo. Var så länge sen man var 
där en längre stund. I en inte alltför avlägsen tid 
bodde jag på bibliotek. 

Det vart inga skor. Inte för mig i vart fall. Håkan köpte sig ett par och Ava fick lite nya kläder och äääntligen lite nya strumpor. Dessa fynd får ni förhoppningsvis se i morrn. 

God natt världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar