måndag 30 januari 2012

Tjockchocken 2

Nu har det hänt igen. Plötsligt har det uppenbarats för mig i vilken division jag spelar. Jag vart skakad till grunden. Detta är inte första gången, kommer ni ihåg episod ett? Sen vart det liksom bortträngt i ett töcken av onda tår och mer ursäkter.

Den mentala laddningen att ta tag i det hela har varit på gång ett tag, men fick nu en jätteskjuts framåt. Jag tänker dock inte lova något storartat, som att gå på gym tre dagar i veckan, köra någon diet eller kasta bort alla kolhydrater och förändra mitt liv på stående fot. För det funkar inte.

Jag tänker istället ge mig själv tid att förändra mitt beteende. Ta det lilla först och sen öka på när man börjar bli pepp.

Jag lovar mig själv att promenera minst 30 min varje dag.
Jag har februari på mig att börja med ett pass i veckan på gym, annars säger jag upp kortet och får hitta en träningsform som fungerar.
Vad det gäller kost så lovar jag att äta mer grönsaker och lite mindre portioner.

Vi börjar så. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar