söndag 22 januari 2012

Almedahls

I jakten på gardiner ramlade jag in på Ohlssons tyger och blir fullkomligt blixtförälskad i två tyger. Så där så hjärtat börjar slå snabbare och man blir alldeles varm och exalterad. Jag noterar att de kommer från samma tillverkare, Almedahls. Sen dyker namnet upp igen och då bara måste jag ju kolla vad det är för något.

Det visar sig att det är inte första gången jag förälskar mig i något de gjort. Jag visste bara inte om det.

Jakten & Kombattanterna var dagens pulshöjare.

Jakten blå

Kombattanterna beige

Den här fågelsången känner vi till exempel igen från årets julklappar.



Men jag har även stått och dreglat en smula över dessa mönster och artiklar.



2 kommentarer:

  1. Steninge sålde Almedahls förut, kanske fortfarande? Inga tyger på metervara dock. Tyget Jakten är jättefint.

    SvaraRadera
  2. ja just! där har jag minsann stått och dreglat! =) men nu var det länge sen faktiskt. jakten är skitfin. jag skulle vilja ha den som rullgardin i vårt sovrum.

    SvaraRadera