torsdag 19 januari 2012

Vilda västern

Förra veckan började Ava hoppa över någon av sina lurar, antingen förmiddag eller eftermiddag. Vilket resulterade i en trött liten tjej. Vi har därför i dagarna två provat att enbart ha en lur mitt på dagen. Det resulterade i en helt övertrött tjej som kraschade vid fyra, halv fem och en barnvagnspromenad lagom tills dess man normalt äter middag och är skithungrig, eftersom det känts kriminellt att inte låta henne sova.


Så då var det back to basics igen då. Två lurar. Då hoppar hon så klart över sin förmiddagslur, trots att hon är uppenbart trött. Vaaaaaaarför gör hon så? Kan hon inte bara sova när hon är trött?


Så nu är det vilda västern hemma, skjuta från höften och hoppas på det bästa. Men vet ni vad det värsta är. Jag tror det var vi som startade karusellen från början. Då vi några gånger varit lite bekväma och trötta och gett henne en flaska och låtit henne somna om tidig morgon. Min svägerska sa att man får betala tio gånger om när man försöker ta genvägar.

Antar att man måste lära sig det den hårda vägen.


2 kommentarer:

  1. hrm, så är det här också. Vilda västern och jag känner mig som om jag är den som har lagt tågrälsen dit och tåget kom lite tidigt. Va? Jag vet inte... jag är så trött. Lycka till hos er.

    SvaraRadera
  2. huja ja, lycka till själv! inte fan är det kul inte.

    SvaraRadera