måndag 2 januari 2012

Beslutsångest

Jag fick en uppenbarelse för en tid sedan. En idé om vad som skulle finnas på hyllan ovanför TV:n som stått mer eller mindre tom, så när som på några ljusstakar och eländigt gamla bilder, sen vi satte upp den. Det skulle vara svart/vita bilder i stadsmiljö. Bilderna skulle tas i Visby under semestern. Väl i Visby blåste det orkan så det vart inga bilder. Eller jo, den här.



Men det vart många fina bilder från Fårö. Nu har vi köpt ramarna. Vi har valt bilderna. Nu återstår ett sista val. Svart/vita eller sepia? 



Här är det kanske på sin plats att nämna att det inte är jag som tagit alla bilder, utan enbart 1,2 och 5. Håkan kråkan har tagit resten. 

3 kommentarer:

  1. jag är en sepiaunge, underbara Fårö. Det är så svårt att välja dock för ibland är bilden finast i precis det ljuset man lyckats fånga men då blir det ju så plottrigt på väggen.

    SvaraRadera
  2. svart vit är ju mer dramatiskt och bilderna blir tydligare tycker jag men jag älskar sepia, bilderna blir harmoniska och jag blir lugn i själen. Sepia andas evighet.

    SvaraRadera
  3. ja det är skitsvårt. det är inte alla bilder som gör sig i varken svart/vitt eller sepia, just för att magin med bilden försvinner.

    så, dramatik eller poetry? evighet låter onekligen vackrast.

    SvaraRadera