onsdag 18 januari 2012

Vafalls?

Jag kan lova att jag var avis på alla föräldrar som hade barn som tog napp. Så där grådassigt avundsjuk och tyckte att de minsann hade det så lekande lätt. Fnys liksom. Ava tog aldrig nappen, trots ivriga försök och påhejande från vår sida. Jag tror jag slängde över 10 nappar när vi till slut gav upp. Någon annan modell eller nåt annat material kunde ju kanske funka? Nä. Det funka inte alls, istället agerade jag mänsklig napp och hon sover numera med sina babyfiltar som snuttisar. De andra föräldrarna får nog sin beskärda del av prövningar, kanske när det ska slutas med napp eller kanske i tonåren. Eller kanske när nappen inte funkar.

Liv vägrar också napp. Men då var det någon annan som minsann passa på.


Hmmmm....


Så här kanske?


Nu så!


Armarna uppåt sträck på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar