måndag 9 januari 2012

Trettonhelgen

Helgen bjöd på så mycket kul att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Men efter veckor med gråväder bjöds det äntligen på sol och en smula snö! Det passade perfekt eftersom vi var ute en hel del, bland annat i Steninge och grillade korv. Fick då även tillfälle att testa nyskorna och jag frös inte en sekund! Min stackars bror som glömt vinterskorna hemma kände dock inte gaspedalen när vi skulle köra hem. P&K och lilla Liv var också med en stund.  

Det bjöds även på en massa god mat, tjälknöl, rotsaksgratäng, kantarellpaj, entrecote, hemmagjord bjarne, klyftpotatis, tzatziki och annat gott. Det dracks bubbel ur magnum flaskor, ölades och vinades och spelades TP alla kvällar. Lillebror var med två kvällar och sista kvällen fick vi ännu mer besök så att till och med vår gigantiska soffa blev överfull. 

Det bjöds så klart även på en massa bus och mys med barnen. Min favoritstund är nog när jag, Alva och Caesar sitter i Avas rum i soffan under täcket, med bara stjärnan tänd och hittar på sagor medan vi väntar på att maten ska bli klar. Och när jag badar alla tre och vi har vattenkrig och när...ja, det var många fina stunder. Det vart även besök av tomten och Ava fick så fina klappar att man nästan skäms. 













Helgen bjöd även på lägenhetsspaning. 


Förhoppningsvis gör vi det här jämt & ständigt från och med nästa höst. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar