måndag 9 januari 2012

Rebooting

Dagen började lysande efter en god natts sömn (där jag somnade i tid och utan problem, nyduschad i nybäddad säng). Barn och välling serverades i sängen så jag kunde ligga kvar och mysa, sen passade Ava och jag på att äta frukost i vardagsrummet för att njuta av granen och tända ljus, eftersom den snart åker ut. Inspirationen och lustan flödar och jag fortsätter dagen med att rensa ut resten av julen (utom just granen då).

Sen tar morgonen en tvär vändning. Ava tuggar på något. Det gör hon nästan jämt och jag tror att det är ludd eftersom hon grejar med en filt. Sen blir jag misstänksam och sticker in fingret, då började hon kväljas och upp kommer ett blad.

Jaaha..? Var detta det enda? Är de giftiga? Vart fan kom det ifrån? (dammsög rummet i går kväll)
Kastar mig på telefonen, som är död. Inga batteriet. Hittar inte laddaren. Blir helt ställd. Så det är därför folk har hemtelefoner fortfarande?

Känner paniken komma krypande, sätter ungen i gåstolen och googlar för glatta livet, hittar inte blomhelvetet och Håkan svarar inte på mobilen (har hittat usb-kabel till tfn). Ava är trött och borde läggas och börjar kinka för att sedan skrika, samtidigt ringer Håkan upp och har äntligen ett namn på blomman.

Den var ofarlig.

Då kommer syndafloden och nu sover barnet, blomman är slängd och jag försöker reboota, utan kaffe, för det är slut.



 Blomman är nu ersatt med konstrosor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar