onsdag 1 februari 2012

Släpp fångarna loss det är vår!

2011-03-28    21:55:56
håkan fixade balkongen igår, så idag kunde jag avnjuta första koppen kaffe i solen på ballen. ljuvligt.

igår kväll gick jag en tur med barnvagnen alldeles själv för första gången, medan håkan inte handlade kaffe på ica. det var fortfarande ljust och klockan var över halv åtta, kände vinden i håret. vilken frihetskänsla.

jag hoppas jag kan gå snart. som folk. så att jag kan ta mig ut på egen hand. så jag kan ta promenader som är längre än 500 m.

jag tänker på hur det var när man kunde gå. känns som det var en helt annan värld då man obehindrat kunde springa upp för en trapp och hoppa över trappsteg. springa upp och ned flera gånger.

idag är det ett trappsteg i taget som gäller. med båda fötterna. som ett barn. fast jag ser ut som en kärring.

det kallas foglossning. denna fotboja. 

släpp fångarna loss det är vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar