onsdag 1 februari 2012

Utomhusätarn

2011-04-13    09:24:52
nu var det ett tag sen jag hade tillfälle att skriva. bli9r några inlägg.

söndagen bjöd på finväder så vi promenixade bortåt kollot med kin å petter för att kolla läget. halvvägs vaknar lilla fröken och skriker. och skriker. och skriker. hungrig. det blåser orkan och man kan inte sätta sig och amma hur som utan att riskera mjölkstockning och livhanken. fogarna hindrar mig från att kunna öka tempot. stressen smyger sig på.

kin och petter springer i förväg för att reka lä. håkan försöker lugna "det går bra" jag väser nåt bitskt till svar och tårarna tränger fram. "jag gör aldrig om det här!".

det gick givetvis bra. hon ammades i växthuset. i ungefär 100 grader under en sjal. men det gick bra. sen vart det donken premiär.

måndagen bjöd på ännu finare väder, så jag tar vagnen ned på centrum för att handla ersättning på tetra - så att jag är redo om hon slår till igen. får dessutom med mig en tidning och nåt att äta och dricka.

nöjd med mig själv traskar jag bort till äppelparken och tänker sitta där och njuta av solen. räknar med att Ava sover någon timme till.

hon vaknar precis när jag kommer fram. skriker. hungrig.

jag inser att det inte finns någon skugga i äppelparken så att jag kan ta upp henne. traskar bort till vår bakgård. då är det HÖG ljudnivå på flickebarnet.

river genomsvettig fram ersättningen och tänker nu så! men icke. Ava vägrar ta flaskan. hon får kväljningar och skriker ursinnigt och hostar.

helvete!

jag river fram bröstet.

vid det här laget har jag tröttnat. ava med. så vi går in. jag tänker att jag måste prova flaskan igen, men värma upp ersättningen och testa i välbekant miljö.

när Ava får flaskan tittar hon på mig med stora förvånade ögon som tycks säga "skämtar du med mig eller?". 

utomhusätarn 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar