onsdag 1 februari 2012

Banana blues

011-04-20    11:30:54
igår var vi på kollot hela dagen i solen. kom ut vid tio och var hemma igen vid fyra. härligt! ava vaknade och åt och somnade om i vagnen utan större protester.

vart lite stökigare framåt tidig kväll, men vi somnade båda två strax efter sju och vaknade igen vid elva. vi var nog lite trötta efter en heldag ute.

Ava studerar nu mitt ansikte grundligt vid varje amning. sådär som man sett att det ser ut liksom.

satt och tänkte tillbaka på hur det var i början, de första dagarna och veckorna. när amningen var en jäkla procedur med att värma vetekudde för min totala nackspärr, vätska och mat var obligatoriskt plus att hon skulle ha ersättning efter amning.

då var man såå jäkla paj av sömnbristen också. minns hur jag sitter i sängen på natten och ammar (det gör jag aldrig längre, blir ingen bra ställning) tårarna rinner nedför kinderna för jag är skiiit hungrig och når inte bananen som ligger på nattduksbordet.

det är ungefär åtta veckor sedan nu. en ocean av tid och alldeles nyss. 

banana blues

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar