onsdag 1 februari 2012

God natt

2011-04-28    22:05:59
så här kan en helt vanlig ospeciell och random dag se ut med en två månaders bebis.

06.50 Ava vaknar och är vrålhungrig, blöjbyte och sedan amning till nyhetsmorgon

när jag ska göra frukost vill hon inte sitta i babysittern som hon brukar, utan protesterar högljutt, hon vill inte äta mer och gäspar, så hon placeras i säng med sina barbisar där hon ligger helnöjd.

vid åtta börjar hon protestera, då blir det liggamning till ca nio, då hon somnar in ordentligt.

då passar jag på att äta upp min kalla gröt, vika och hänga tvätt, plocka, rensa garderoben, städa skötbordet, bädda ur sängkläder och ladda tvättmaskinen.

Ava vaknar efter 1,5 h och får lite morgontoalett och lek på filt en stund på golvet. sitter i sin baby-sitter när jag äter lite lunch. efter en timme verkar hon trött, hamnar hos sina barbisar, men somnar ej.

då blir det prommis. klockan är nu runt halv ett och hon somnar på en minut i vagnen. vi promenerar i solskenet i ca 45 min sen blir det fika med pappi på vår gård.

Ava gungar för första gången och ligger och tittar på himlen i vagnen under insektsnätet.

efter amning somnar hon i vagnen igen och vi promenerar ner på centrum och handlar.

klockan är snart halv fyra när vi återvänder hem. då blir det läsa bok och vara social med mor å far. och äta lite förstås, mellis för hela familjen. vi testar baby björn igen, men det resulterar enbart i två jätterapar och en missnöjd baby.

vid fem lägger vi oss i sängen och ava äter och vi somnar båda två. jag kliver upp strax innan sex och ava vaknar en halvtimme senare. mat igen.

sen blir det kvällsrutin med dusch och pyjamas och sedan amning och bums i säng. klockan är nu 19.40.

då blir med middag, soppa å pankisar till mitt i naturen.

vid 20.10 har hon somnat in för natten.

och här sitter jag å ugglar.


god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar