onsdag 1 februari 2012

Party pooper

2011-03-28    21:30:20
jag läste nånstans att om spädbarn blir för varma så tror de att de är tillbaka i livmodern och slutar andas.

sen dess sover inte Ava under vårt täcke och inte lika ofta bredvid mig. och vi har upptäckt att hon är jättebra på att sova i egen säng!

jag har nojjat lite med hennes sömn också. att hon är vaken så mkt. men sen bestämde jag mig för att släppa min oro, och bestämma mig för att tro på att hon sover när hon behöver, och vips så sover hon jättefint! (sov ju bort större delen av besöket med mostrarna)

det är märkligt hur ens liv plötsligt kretsar kring kiss, bajs, spyor, rapar, sömn och amning. (och amning och amning och amning)

det är inte underligt om småbarnsföräldrar (och framförallt föräldralediga) bara pratar bajs. det är ju helt centralt i ens liv plötsligt.

vi måste nog komma ut en sväng snart. 

party pooper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar