söndag 24 juli 2011

Nu har vi haft det så där mysigt igen

Makalös skillnad på livet när vi är friska och har ork och när vi är sjuka och hålögda. Hoppas hoppas hoppas vi får hålla oss friska nu. Tycker liksom vi gjort vårt.

Vädret är lite ur led dessa dagar. Så i fredags när det skulle vara grått tänkte jag ta en tur till vårt värdelösa shoppingcenter. Hade och har ett enormt uppdämt shoppingbehov. Var så shoppingsugen så det riktigt kliade i fingrarna. När jag väl kommit ut tittar solen fram och jag blir alldeles villrådig. Måste jag åka och bada nu? Borde jag inte ta bussen till Sigtuna istället och promenera längst strandpromenaden? Ta den där mjukglassen jag längtat efter?

Det är akutdags för lillan att sova dessutom och då blir jag än mer rådvill. Söva nu och åka buss riskera att hon vaknar och blir grinig under shoppingen? Söva nu och vänta 45 min och göra ingenting (boooooring). Söva nu och promenera? Det slutade med att jag (med mina fogar) tar en långpromenad, i stekande sol i 25 graders hetta upp till Eurostop. Ungen sov knappt ändå, så jag hade lika gärna kunnat tagit bussen.

Jävlar vad röd jag var i fejjan när jag kom fram. Jisses asså. Stekt. Fick stå och spola ansikte och hår i vatten hur länge som helst. Men det gick. Och shoppat blev det. Kändes lite i bäcken och höfter dan därpå, men det gick.

Håkan kom och hämtade oss efter jobbet och så tog vi lite fredagsmys på strandpromenaden i Sigtuna. Mjukglass, sol, ljumma vindar och vattnet.  Det var en så härlig kväll och jag hade ingen lust alls att åka hem och lägga lillan. Det var nog enda gången jag tyckt att det var trist att vi har bil. Annars hade vi kunnat sätta oss vid vattnet med vår flaska rosé, sövt den lilla i vagnen och bussat hem när vinet tagit slut.

Men vi parkerade oss på ballen istället och drog en tärningsturnering. Det blir mörkt om kvällarna nu.





äntligen. nyansen jag längtat efter
sen förra sommaren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar