onsdag 8 augusti 2012

Gårdagen var en SÅN DÄR dag

En sån där dag som hade kunnat vara helt fantastiskt mysig, men som kom på avvägar på nå vis. Vi hade kusinerna över och de hjälpte mig att städa lite i vårt skitigt kaosartade hem. När de tröttnat gick vi ut en stund medan solen var framme, åt lite frukt och lekte. Sen fick jag storstilad hjälp med att göra pannkakssmet, men när vi väl skulle äta började saker och ting liksom glida iväg. Jag var lite för hungrig och lite för trött.  Jag berättade för brorsan att jag lärt mig att barnen tycker köttfärssås är godare än pannkakor och barnen har lärt sig att faster har temperament. Sen vägrade Ava sova, vilket innebar att jag inte heller fick någon sömn. Hon skrek hysteriskt ett tag och då kommer eftermiddagens besök till byn och får snällt sitta på Eurostop och vänta tills stormen bedarrat och jag helt sonika gav upp. Det vart ingen lur för Ava den dan. Inte heller på vagnpromenaden som följde vår lyxfika. Men hey. Det gick det med. On top of everything vart jag och kraxet osams flertalet gånger under dagen. Jag skulle iväg på vuxendate på kvällen men var för trött för det och fick ställa in. Istället molåt jag chokladkakor i soffan till Sex and the city och regnet. En skitdag kan man säga, men med vissa solglimtar. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar