måndag 15 april 2013

Lesson learned

I söndags hade vi lite fika här hemma eftersom jag som bekant fyllde år i veckan. Jag brukar aldrig ha någon tillställning när jag fyller och så ångrar jag mig alltid lite grann i efterhand. Så nu skulle jag äntligen görat. Keep it simple tänkte jag och bjöd in till lite fika. Vi klev upp vid sex och vid tio rycket utbrister jag från amningssoffan att vi måste göra något fel (som nyblivna tvåbarnsföräldrar) för vi fick inget gjort! Tårtan stod halvfärdig på bänken och väntade på sitt mandelmassetäcke, presenter skulle slås in och det skulle dukas upp och laddas kaffe och Håkan försökte städa badrummet och dammsuga men fick mest löpa efter Ava som sökte uppmärksamhet genom att klättra på bord, slänga saker omkring sig och väcka lillasyster när hon väl somnat. Så jag plockade med mig barnen ut och då kunde Håkan äntligen röja och fixa. Lesson learned: om man ska få nåt gjort på begränsad tid måste en förälder ta båda barnen. Med ett barn var blir det varken hackat eller malet. Då springer man mest runt som yra höns. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar