tisdag 16 april 2013

Barna


Efter ungefär ett år av krånglande TV gav vi äntligen upp och köpte nytt. Ava har, till min stora glädje, nyligen hittat en ny favorit bland Astrids pärlor; Alla barn i Bullerbyn, eller "Barna" som hon säger. En av mina absoluta favvisar. Som hon alltså tittat på  i någon svart/lila/blå ton på den gamla trasiga teven. Nu fick hon se det i färg. Hon var helt trollbunden och log så där snett och nöjt. Tacka tusan för det, vilka vackra bilder! Ett så skirt grönskande idylliskt försommarSverige med röda stugor, glittrande sjöar och gärdesgärdar. Till tonerna av den Blomstertid fäller jag en liten tår. Den slår liksom an en sträng och sätter minnen i rörelse, av examenstider, barndom och lycka. Måtte mina flickor få det lika bra som jag haft det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar