torsdag 11 april 2013

Bursdag


Som traditionen bjuder vart det tårta, paket och sång på sängen. Det blev inte bara ja må du leva, utan även Björnen sover. Kul. 



Jag fick inte bara en hammock utan även nya WT tofflor och presentkort till att handla en klänning till Junis namngivning. Kul!


En finfin present till mamman var även att ge dottern ett par nya WT tofflor. När de andra sedan åkt till jobb och förskola firade jag och Juni med att ligga kvar i sängen hela förmiddagen, småslumrade, ammade, surfade på hammockar. 


Sen tog vi oss ut i vårvärmen, kolla det är liksom smält på fältet nu!


Jag skulle kalla det första riktiga vårdagen då jag vart tvungen att ta av mig jackan! Det vart en tur till centrum och sen hem och amma. 


Juni stassades sedan upp inför premiärhämtning av syrran. Tunikan må vara lite stor än, men ack så söt!



Första gången jag hämtade solokvist sen Juni kommit, gick väl...precis som vanligt. Full fight emellanåt och annars frid och fröjd. Vi stannade till på lekplatsen, och där hade också isen smält!


Födelsedagsmiddag som nybliven tvåbarnsmor: ostruken duk, inga servetter, hämtmat, halvbutelj rödvin som inte ens det gick åt, amningskudde på stolen bredvid, en orörd barntallrik och en trött tvååring som röjde runt och en spädis som ville vara med. 


Så här kan det se ut till exempel. 


Dagen avslutades med massor av tända ljus, kvällsfika och mys i soffan. 
Det var en riktigt bra dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar