torsdag 25 april 2013

Första middagen ute



Ava hjälpte mig att laga middag på sitt sedvanliga vis, genom att testa råvarorna. Här får de passerade tomaterna genomgå grundliga smak- och konsistenstester. Mera tomat! hojtade hon när de åkt ned i köttfärssåsen, så jag tror de fick med beröm godkänt. 


Äntligen! Första middagen ute på vår altan. Det har varit helt ljuvligt varmt och skönt idag. 


Efter maten kan man slappa i solen. (i ungefär 2 sekunder i varje fall) Mappen är med. 


Jag tror det är första middagen som Juni faktiskt sovit, annars brukar hon också tajma sina måltidsintag runt mina, men sen vaknade hon och ville vara med så efter middagen sippade jag kaffe med Juni på armen och tittade på när mina älsklingar for runt.  Det var härligt så det kändes i hela kroppen att ha lite familjemys på vår veranda i kvällssolen. Jag är så lyckligt lottad. Jag är så lycklig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar