måndag 29 april 2013

Flussen

Ja, så var det min tur att åka på flussen. Lagom tills dess pappa kom hem från England och skulle komma på besök. Så man var ju lagom pigg då. Har varit kolaseg hela helgen men igår började jag penicillinkur och känner mig redan bättre i halsen. Vi har mest hängt ute i vårsolen, efter ork och förmåga. De andra tog sig en första glass i solen och så där. Jag suktade efter Våfflan och måsarna och en grillkväll, men det får bli en annan dag, det vart hemkörningspizza och vaniljglass i soffan. Idag städar jag hysteriskt för att städa bort alla baciller (fast jag borde ligga till sängs och vila). Fan vad handtag och knappar man springer och pillar på. Tar en evighet att sprita alla! Man kan tro att man inte gör nåt annat dagarna i ända än att öppna lådor och skåp och dörrar. Håkan är hemma och tar hand om lillan, så att jag kan hålla mig på replängs avstånd (det är därför jag äntligen hinner blogga!) Hon har ju precis tillfrisknat från sin sega förkylning, så det vore ju toppen om hon kunde få klara sig. Kärmor och Lasse var här igår och hjälpte till med lite fix i lägan och vart kvar på middag. Ava tvärvägrade dock sitta med oss och äta. "inte mat! inte äta!" skrek hon bestämt och blängde på mig under lugg. inga lockelser, hot eller trix funkade. Alla hennes polare satt i sandlådan precis utanför och hon ville så klart ut. Det hela slutade med att hon åt gröt ute på altan medan jag vyssjade Juni i vagnen. Tur hon fick i sig någon mat så till slut kunde fika den extra kladdiga kladdkakan.  Då kom hon minsann in till slut och satte sig vid bordet. Gullot. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar