tisdag 17 december 2013

Lite jul

Tänkte dela med mig lite av det julande som pågått, även om jag egentligen inte hinner blogga. Mozartkulorna är gjorda och jag har även gjort chokladtryffel för första gången samt misslyckats kapitalt med fudge, men skam den som ger sig, ska prova igen i morgon! Julkorten är traditionsenligt skrivna i sista stund och postade, visst är årets frimärken fantastiskt fina! Glöggen är tappad och provsmakad, åsikterna går isär, är den starkare eller svagare än vanligt? God är den hur som, och det är ju huvudsaken! Pepparkakshuset är dekorerat, men jag orkade inte sätta ihop det i söndags, det går i pastell i år! Jag har bakat vörtbröd och sirapslimpor till doppet och den där brickan jag köpte till lägenheten innan vi flyttade in är återfunnen, tillsammans med en del loppisfynd från förra sommaren, de hade hamnat i kökssoffan. Nu står de.på köksbänken, lagom till årsjubileumet av inflyttningen. Vi är långt ifrån klara och nu känner jag hur julförkylningen sätter klorna i mig, så jag är glad att vi kommit en bit på väg!

2 kommentarer:

  1. Sicken fin julgransljus-ljusstake! Åh så tjusigt det kommer att bli med den tänd på julafton! Å den fina julduken, jag är så förtjust i såna gamla fyrkantiga juldukar! Jag kände en förkylning komma msygandes igår kväll, frös, nös och hade skallebank. Men jag bad den fara och flyga, snuvig idag men värre än så här blir det inte, det har jag bestämt!! Och jag bestämmer även att ni kommer att vara friska, så nu blir det ingen förkylning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra! mota förkylningsolle i grind! jag brukar ju ignorera julförkylningen häftigt och det brukar funka rätt bra, får se hur det går nu! duken är min favis, fick av lasse och staken är loppisfynd : ) den ska så klart bo på buffebänken : )

      Radera