torsdag 24 januari 2013

Naturlig parfym

Nu är det ett tag sen jag började rensa ur mitt badrumsskåp på onaturliga produkter. Den lilla resan tog sin början då Ava kom och ajg itne ville ha starka syntetiska dofter i hennes närhet och fortsatte då jag insåg att jag har rengöringsmedel och skönhetsprodukter som skulle kunna ta livet av henne. Nu är turen kommen till parfymsidan. Nu är nämligen min gamla favvis Miracle från lancome alldeles strax slut. Nu måste jag hitta nåt nytt! Så, alla ni som vet nåt, hit med era bäst tips! Jag vill inte ha tung parfym, absolut inget som doftar gurka utan mjukt, lätt, kanske svagt blommigt, sensuellt och kvinnligt. Hit me!




Vart lite sugen på denna, som jag hittade på naturligtsnygg.se, klicka på bilden!

2 kommentarer:

  1. Stella McCartney gör parfymer utan djurdelar och skit och doftar ljuvligt. Själv är jag tokig i Nuxe olja som luktar så gott att jag inte vill ha parfym, jag tror att den är utan skit den med :-)

    SvaraRadera
  2. Honoré de Prés vet jag gör helt ekologiska parfymer, men jag har ingen aning om huruvida de doftar gott. Men de ska tydligen ha en doft för varje människotyp, så det borde finnas en blommig sak.

    SvaraRadera