onsdag 24 oktober 2012

Kökssoffa

Det kan vara så att jag hittat min kökssoffa. Måtten stämmer, utseendet stämmer och priset är helt ok. Det går dessutom att sova i den och jag kan inte tänka mig nåt gulligare än att få bädda ned små barn som sover över i kökssoffan. Eller om Ava och lill-kotte vill sova i den någon kväll.

Jag vet inte i hur många ÅR jag suktat efter en kökssoffa. Det är min bästa plats hos mamma när jag är på besök. Krypa upp i hörnet eller lägga sig ned en smula efter maten.

Tänk att jag kanske äger en i morgon.

Bästaste Madde kör busan och mig norr om Uppsala för att kolla. Fina vänner man har. Tur det. För vi har visning av lägenhet i morgon och ingen barnvakt.


 Vacker och robust kökssoffa

Så här ser den ut på blocket. Den kommer troligen att målas. Men det är inte hugget i sten. Ibland kan gammalt trä vara väldigt, väldigt charmigt.

3 kommentarer:

  1. Helt sjukt fin. I vår kökssoffa kan ingen sova dock för den är full av porslin :-) hepp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag insåg att det ÄR en överhängande risk och funderade på ett totalförbud. enbart till förvaring av sängkläder till gäster. undrar hur länge det håller?

      Radera
  2. Tjusigt värre! Tänk vilka fina kuddar du måste införskaffa! Kanske ett nytt vackert tyg till sitsen? Oh så roligt!

    SvaraRadera