söndag 14 februari 2016

Regnbågsponny

Håkan är sjuk i flunsan och har legat som ett streck I sängen sen torsdag lunch. Själv är jag helt utmattad efter intensiv arbetsvecka med nya spännade uppdrag  (mer om det senare) och några dagars insats som singelmorsa (både hämta och lämna, laga all mat, plocka, natta, trösta, leka, bada etc etc) som vanligt när någon är sjuk eller borta undrar jag stilla hur de gör det! All heder åt dem med barn heltid själva!  Jag har dessutom foglossningsont i båda ljumskar,  så där så jag knappt kan gå mellan varven. Jag blir så stört  arg av den smärtan och min ofantliga trötthet att jag bara vill skrikgrina.  Men så går jag förbi den här bilden som hänger på kylen.  Avas regnbågsponny som hon ritat till moster Alix på alla hjärtans dag.  Då kan man inte annat än le och så försvinner det jobbiga en stund.

1 kommentar: