onsdag 1 februari 2012

v.39

2011-02-08    16:33:30
v.39

jodå, det går framåt!

har den senaste veckan insett vad alla menar med

"det kan vara skönt att vara ledig de sista veckorna, och vila upp sig lite"

översatt till ren svenska betyder det

"eftersom du inte kommer kunna gå, stå, sitta, ligga eller för all del sova, så är det omöjligt att arbeta, så se för guds skull till att du är hemma då".

vila upp sig, jo jag tackar ja.

sen har det slagit mig att ovanpå detta eländiga tillstånd ska sedan värkar och förlossning dra igång.

jackpot!

nu raljerar jag en smula, för det är kanske varannan dag det är överjävligt och emellanåt går det faktiskt att andas.

var hos barnmorskan imorse. vi måste sett helt förstörda ut för hon skrattade och sa att i v 38 brukar man välja andra tider (vi var där 07.30)

eftersom mitt annars så låga blodtryck börjat klättra uppåt ska vi tillbaka på fredag för att kolla havandeskapsförgiftning.

är svullen så det skvalpar om fötterna igen, har inga knän kvar och fingrarna är chorizo size.

jag tycker att ansiktet svullnat upp också, framförallt näsan och runt läpparna, är allmänt plufsig. men se det tycker inte håkan:

- jämfört med vad? 1994 eller?

kunde strypt gubbfan.

har börjat kolla mad men och drömmer om femtiotalsklänningar, röda läppar, höga klackar och en frisk vårvind i håret.

snart så.

kom ut nu pyret, vi längtar efter dig. vår lilla skatt.

fluffy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar