tisdag 28 februari 2012

Pelargondags

Igår sa jag att våren låg i luften. I morse hånade Håkan mig när det var vitt igen. Efter lunch fick jag rätt när vi satt i parken i solen och den värmde gott. Nu börjar det. Nu ligger allt det där fantastiska framför oss. Nu kommer den. Våren.

I år har jag lyckats övervintra pelargoner. I trapphuset. Jag brukar alltid ha ihjäl dem, glömmer bort att vattna eller har dem för kallt eller glömmer helt sonika bort dem totalt. tja. Men nu spirar det nytt. Det är kanske dags att satsa på Mårbacka igen. Den finaste. Nu när jag kan hålla dem vid liv längre än en säsong.

Nu börjar det hörni. Bästa tiden på året.







4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, jag har ingen aning om hur man tar hand om växter. Mina pelargoner står kvar i sovrummet och ser sorgliga ut, inte har jag vattnat dem heller särskilt ofta. Våren är bäst!

    SvaraRadera
  2. Avas pelargoner har också stått kvar. De ser finast ut faktiskt. man ska tydligen klippa ned dem en tredjedel och så lite ny jord och näring, så ska de växa till sig. Får se hur det går. Får återkomma med en utvärdering =)

    SvaraRadera
  3. Drog fram mina papperskassar med pelargoner idag, de ser medtagna ut men jag ska slänga ner dem i jord så får vi se om det tänker spira något. Det gick ju bra förra året med övervintring i papperkasse så jag hoppas!! Köpte påskpynt igår, även det ett säkert vårtecken! I love it!

    SvaraRadera
  4. häääääärligt!! det är liksom åtta grader varmt och sol ute. inte mkt till arbetsmotivation, men humöret är på topp!

    SvaraRadera