söndag 5 februari 2012

Grillfest

I fredags undrade Anna vad hon skulle köpa med sig för vin till lördagens dinnerdate, rött, vitt eller rosé? Vintertid glömmer jag helt bort att rosé finns, så vi spikade lite sommarvin och sen gick jag och Kråkan  helt igång på detta sommartema och sprakade ut i en regelrätt grillfest. Majskolvar, marinerad fläskfilé, halloumi, sockerärtor, avokado och bea brukar vara återkommande när vi grillar. Den här gången vart det även strawberry daiquiries (ja, jag var tvungen att googla stavningen och nej jag hann inte få med dem på bild innan de slank ned) och sommarlistan på Spotify, jag vet inte hur många gånger Rönnerdal hann skutta ur sin säng. Och så fick vi äntligen anledning att prova den bordsgrill som Höket fick i julklapp förra året. Den överträffade alla förväntningar, det vart helt ljuvligt gott! Kvällen avslutades i schlagersoffan med alldeles för mycket vin, snick-snack och tjuvbloss.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar