torsdag 23 februari 2012

Födelsedagen

Såsom traditionen bjuder vart det tårta och paket på sängen. Mer om paketen strax. En väldigt förvånad Ava tittar storögt på oss när vi klampar in och jag är nog inte riktigt vaken när jag tycker att vi ska ge ett fyrfaldigt Ava för leve. Hurra! Det vart en kalasbra dag. Ava åt frukttårta med stora ögon och sög länge på skeden, men fick inte ned så mycket av sin bit. Däremot gick det ned två pannkakor med blåbärssylt och grädde till lunch! Det var blixthalka, så jag höll på att slå ihjäl mig på stentrappen utanför huset när vi skulle ta morgonturen. Jag tackar gudarna för att Ava somnade inne och att jag därmed inte hade henne i famnen när jag stöp. Gudmor och lilla Livet kom förbi när de sandat och farmor gav sig ut med broddarna! Lasse kom också förbi, så det vart fullt hus till middagen. Ava åt med god aptit sin rotsaksgratäng och kantarellstuvning, vi andra åt även tjälknöl till det. 

Sen fick hon vara vaken tills dess att hon blev exakt ett år. 










1 kommentar: