måndag 27 februari 2012

Loppat

Några loppisinköp som jag inte visat. Nu var det ett tag sen jag loppade, kanske dags att göra det till veckan. Ljusstakarna hade jag på kontoret först, men de fick flytta hem. Urnan köpte jag för en tia och den har fått besök av en hortensia, som blev blå trots att jag var så sugen på blekrosa till sovrummet. Blå är inte min favoritfärg, men när det kommer till hortensia så väljer jag alltid blått. Silverskålen är från vita boden och inköpt för ett tag sen. Ljusfatet (eller ja, det kan man ju använda till vad man vill förstås) längst ned gav jag en femma för och det står på mitt nattuksbord.









3 kommentarer:

  1. konstigt, jag är precis likadan när det gäller blått men har gärna det på hortensian! Bra fynd!

    SvaraRadera
  2. Hortensior får sin färg beroende av vilken sorts jord de står i, så om man vill ha rosa vattnar man med sur vatten eller sätter i surjord, så kan man byta färg lite som man vill...jag gav mamma en rosa men den blev blå efter att hon hade satt den i jorden på baksidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag visste att det var nåt sånt, men kunde inte komma ihåg, så då kan jag testa lite rosa och se om rosa hortensia funkar eller om det är bara blått som gäller! =)

      Radera