onsdag 1 februari 2012

natti natti

2011-05-18    21:55:45
det är så märkligt det här med föräldraskap.

ava var svårsövd ikväll. kanske hann hon bli lite för trött. kanske var det rapen som stöka. kanske ville hon bara mysa en stund till.

när jag söver henne för andra gången känner jag hur dagens tålamod börjar sina. är trött, sliten. har varit själv hela dagen.

hon somnar dock efter 20 min (vilket är nåt helt annat än tidigare). men jag hinner känna frustrationen komma krypandes.

när hon väl somnat springer jag in i rummet stup i kvarten för att titta på henne. vi har larm så jag vet att hon andas. det är inte det.

jag vill bara vara nära en stund. jag skulle vilja plocka upp henne å gosa. trots att jag alldeles nyss var redo att slita mitt hår.

min fina fina bästaste lilla Ava. 

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar