tisdag 14 februari 2012

TV-laster

Alla har nåt "skitprogram" de ser på TV och inte egentligen kan stå för att de faktiskt tittar på eller som det snackas om varje dag på jobbet. När Ava var så liten att det var mycket amning på schemat brukade vi "råka" hamna på Toddlers & Tiaras varje dag efter lunch. Som av en händelse. Fantastiskt och sitta och förfasa sig över hur groteska de kan vara , over there. Med  löständer på treåringar för att vinna skönhetstävlingar.

Idag heter min TV-last Familjen Annorlunda. Tror inte jag missat ett avsnitt. Det är nog det enda jag ser på TV just nu. Annars är det serier on demand, så att säga.

Problemet är att programmet som kommer efter, Chefen undercover, suuuuger in en. För man vill ju se vad de ska säga på slutet. När chefen avslöjar sig och ger dem någon slags bonus. Fast när man ser den svenska versionen saknar man det amerikanskt svulstiga där de betalar hela bröllop och lyxresor och medical bills på löpande band.

"Du får jobba efter du är 67". Det var en persons belöning som arbetat for ever på Ragn sells och ville fortsätta. Grattis, du får fortsätta jobba. Hjälp.

För Sverige i tiden?

4 kommentarer:

  1. Min tv last är Hem till gården. jag älskar allt brittiskt och här blir det massor med cheers, love och så klart intriger. Jojomen, vill ni hitta mig på en ledig dag vid tolv snåret så kolla vid tvn...cheers mate!

    SvaraRadera
  2. Jag tittade på 16 and pregnant (skämssmiley)
    Men sen vi flyttade till hus har vi inte MTV... :(
    Kram

    SvaraRadera
  3. hihi, det får bli en ny skämsserie ;)

    SvaraRadera