söndag 5 februari 2012

B.A.K.I.S.

Oh yes. En bibba vin, skitstora vinglas och en helt otränad samt övertänd partajjare kunde uppenbarligen enbart resultera i en sak. Karatefylla. Eller kanske snarare karatebakis. Polarbjörnsbakis. Jag fick återuppleva gårdagens middag från sju på morgonen till efter tolv någon gång. Eller ja, de sista timmarna var det mest bara galla förstås.

Men jag har världens finaste karl som blötte handdukar till mig, bytte hinkar och frös in små kryddmått med pepsi som jag fick suga i mig när jag började känna mig redo. Gullo. Jag som så stort sa ta ne öl till, vi hjälps åt i morgon. Jo tjena.

Sen har det slappats, big time. Vilken tur att vi har en rätt beskedlig bebis som (i vart fall idag) var nöjd att ligga med mor och far i sängen och rita på Ipaden, läsa böcker och gnaga på snusdosor. Egentligen skulle vi grillat och åkt pulka och sen hälsat på P&K. Det vart hemkörningspizza från vedugnsgrillen och Modern family istället.

Vi brukar inte låta Ava se TV, hon får inte socker och pizza är väl kanske tveksam mat. Men inte idag. Idag har hon sett Pingu på paddan, smakat isglass och saft med mamma, fick pizza till middag samt intresserat kollat på Modern Family med sina halvdöda päron och Anna banana.

Det går bra det med. Så länge det är undantag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar