söndag 6 januari 2013

Tacksam och glad

Jag är så väldigt tacksam och glad över att Ava har Håkan som pappa. Idag skulle pappan få sova lite efter ha varit på grabbkväll (nä, de är fan inte grabbar längre, snarare gubbkväll ; ) i storstan, men Ava vill in och titta på sin pappa, "tiita pappa" "meja pappa". Nä, nu ska pappa sova säger jag. Då hör man ett litet svagt "det går bra" från sovrummet. De har liksom svårt att hålla sig ifrån varandra  Så vi blir insläppta trots att klockan bara är strax efter sju och sen ligger Ava med paddan och jag med ett magasin i sängen och pappan snarkar gott från och till. Ava kollar läget genom att buffa på honom emellanåt, och klättra upp coh hoppa lite på magen, så att han är med. 

Ikväll har de busat och dansat och snurrat och jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ligger som en strandad val på soffan och tittar på och försöker mig på huvud, axlar, knä och tå liggandes. Jag orkar vara med ett tag, då hela familjen springer som galningar runt vardagsrumsbordet med armarna i luften till Robyns "Call your girlfriend". Sen ropar Ava från sovrummet ett tag efter att hon lagts för kvällen att pappa ska komma och titta. Då har hon rivit av sig pyjamasen igen. Bara för att jävlas med just honom. 

De är ett redigt radarpar di där två. 






1 kommentar: