tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton 2012

Årets nyår firades hemma hos oss, med bror och familj. Första riktiga tillställningen i nya lägan. Det vart en helmysig och lugn och kul kväll med spel och musik och  lite tecknat och god mat och dryck. Jag var uppe ända till två! Vi skulle inleda med hockey, men fikade mest och surrade och började med mat och dukning mitt i alltihopa. Dagens soundtrack spelas av bror på bilden och ni kan lyssna här.
 
 
Eftersom brorsan och c/o stod i köket kunde jag och gudsonen
dekorera och duka bordet i lugn och ro.

 
Det var jag väldigt glad för, för jag har insett att jag tycker inte egentligen
att det är så roligt att stå i köket och laga just mat.


 
Att duka och dekorera däremot, DET gillar jag skarpt.
 
 
Vi tog av det som fanns hemma och det vart så fint så.
 

 
Tjejerna stod för underhållningen under middagen, flöjtkonsert,
som garanterat räckte till hela kvarteret.
 
 
Till dessert åt vi den frysta cheese caken,
jag och Alva kom på delad förstaplats med tre bitar var.

 
 
Ava vann dagens gullighetspris då de skulle ha hättor när de lekte i köket,
och hennes blev kvar ett tag.

 
Sen vart det lite raketer! Någon granne kom och tyckte att vi minsann skulle vänta till tolvslaget, ja, sa vi, men vi har små barn som inte är vakna då och som blivit lovade raketer nu. Men det hade hon ingen förståelse för alls. Tja, tänkte jag, om du nu inte vill ha en smällrädd hund så ska du kanske inte ska ta med den till  ställen där folk uppenbarligen smäller rakter. Jag förstår att det är jobbigt med nyår och hundar. Det är jobbigt med hundbajs i sandlådan också, säger jag och sätter punkt där.

1 kommentar:

  1. Sicket trevligt nyårsfirande ni har haft! Vad är det med folk och deras starka önskan att sabba för andra människor? Hon hade väl kunnat prata med er efteråt eller bara hållt käften, för uppenbarligen tänkte ni ju skjuta raketer just där och just då. Och sådana där angrepp lägger likosm sordi på stämningen. Och alla dessa hundägare kanske ska vara ute i god tid och skaffa lite lugnande till sina skotträdda hundar, för nyår kommer ju faktiskt varje år!

    SvaraRadera