torsdag 31 januari 2013

Föräldraledig!

Idag har jag arbetat min sista arbetsdag på ett år. På ett år. Helt galet. Jag måste gått på endorfiner hela dagen, efter en galet sömnlös natt med sjuk hostande bebis som vaknade många gånger och vid klockan tre var superpigg och skulle upp. Den övriga tiden då hon faktiskt sov kunde inte jag komma till ro på grund av det andra barnet. Så jag var hyfsat trött när klockan ringde.

Vad jag ska göra fram tills nedkomst? Sova, vila och sova. Sen ska jag ladda vår nya frys (som kommer i morgon) med massor av mat, jag ska pyssla på lite här hemma och förhoppningsvis få ordning på Avas rum samt köksstolar och gardiner. Organisera. Strukturera. Och så sova lite till och så givetvis ta vara på tiden med Ava. Min lilla Ava.

Mina söta kollegor bjöd på lunch idag och jag fick massor av gulliga mejl och spontanbesök på min sista dag. Uppskattat.

Sen skrattade jag hela vägen hem med påsen fylld av semlor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar