söndag 27 januari 2013

Äntligen hotell!


Vi har ju varit på gång ett tag nu och så vart det äntligen av, rummet bokade vi lördag morgon, några timmar senare såg vi ut så här när vi stod vid busshållplatsen för att äntligen ge oss iväg.


Frey's hotel på bryggargatan, mysigt men litet rum, inte för att det störde oss, alls. Tyst och skönt och rent. 



Jag älskar när man kan göra te och kaffe på rummet. 


Jag & kotten redo för äventyr!



Eftersom vi stannade lite väl länge på hotellrummet, hann det bli rätt fullt på restaurangerna, men vi knöade till slut in oss på Därmed pasta, en trevlig italienare vid Hornstull, och klämde i oss en massa ost till förrätt. 


och pasta, förstås, till huvudrätt. Sen traskade vi bort till Reimers för att besöka några goda vänner och satt och surra till lite drinkar och spanade in deras nya lya, väldigt väldigt trevligt och jag var såå sugen på en riktigt drink, en cigg och ett dansgolv. 


Men vi tog en taxi tillbaka till hotellet och kröp ned i våra sköna hotellsängar och slökollade på Briget Jones. 


För vi var trots allt ganska trötta, och huvudmålet var faktiskt sömn. 


Hotellfrukost är alltid najs, men jag tror jag blitt lite bortskämd, för såå bra var den inte. Saknade färskpressad juice/smoothies och pannkakor eller våfflor samt ordentliga pastries. Det bästa var dock att krypa ned i sängen igen, efter frukost, och slumra gott en stund innan det var dags att checka ut. 

Det här gör vi definitivt om. Även om det lär dröja ett tag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar