måndag 28 januari 2013

Om jag skulle råna en butik just idag

Så skulle det vara någon riktigt fab blomsterhandel. Det är precis tvärslut på blommor i huset efter julens uttåg. Ni kanske noterade de tragiskt ihoptorkade rosorna i vårt sovrum i gardininlägget, tanken var god men elementet var för varmt för min sporadiska vattning. Men nu finns i vart fall ett fång tulpaner med några ranunckel på fönsterbrädan, och en liten minibukett på byrån som blitt förvisad till vardagsrummet och ser lite allmänt malplacerad ut. Bilderna skulle givetvis tagits i dagsljus, men hey, jag hade väl annat för mig då. 

Det jag egentligen vill säga är att det är skönt med lite blomster i alle fall, även om det känns som en piss i rymden och jag skulle vilja fylla upp hela lägan med hortensior, rosor, tulpaner i alla möjliga färger och former och kanske en och annan viva. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar