fredag 25 januari 2013

Premiärtur





Idag vart det premiärtur för nya vagnen, en Basson Duo, för jag skulle hämta hem hela högen med barn från förskolan idag. Man ser nästan inte alls vilket fårskinn som är nytt, eller hur? Tjejerna trivdes bra i vagnen och busade med varndra, och visst är den liiite kort för benen, men om en 3,5 åring sitter hyfsat i den med ovarall och fårskinn, då är den inte för trång och den kommer duga alldeles utmärkt för att frakta barn till förskolan. Den rullade galant på snön, men så är den ju rätt hårt packad också. Men det bästa av allt, den är inte tung och väldigt lättkörd.  Jag menar om det inte kändes ansträngande för mig som höggravid i många minusgrader med mycket och trånga kläder och närmare 30 kg barn, ja, då vet jag inte. Sen har den stor sufflett med extra solkeps inbyggd, fullt liggläge och individuellt vändbara delar och den går att köra genom alla dörröppningar här hemma, till och med altandörrarna. Vi har varit lite skeptiska, men jag känner mig nöjd efter premiärturen!
  




1 kommentar: