onsdag 23 januari 2013

Förkänningar 2

Alltså jag har förstått att omföderskor kan känna av förvärkar mer, men jag undrar ja. Det känns som att det är nåt på gång. Kanske inte idag eller i morgon, men snart. Eller så är det bara kroppen som gör sig redo. Tränar lite. Men nu får jag sammandragningar mest hela tiden, även när jag sitter eller ligger. Tidigare har det mest kommit när jag är i rörelse eller kommer ut i kyla. Den molande värken kommer och går.

Hade ju lite förkänningar med Ava också, vart tvungen att kolla när det var. Det var i slutet av vecka 38 och hon kom drygt en vecka senare.

Men, det kan tydligen komma och gå i flera veckor sånt här. Hoppas den stannar inne en stund till i vart fall. Vi har ju inte ens klarat av hela 35 veckor. Jag har hela tiden haft en känsla att kotten ska komma tidigare. men sånt därnt vet man ju aldrig. Vi som ska ha hotellnatt i helgen, kanske blir det ett annat hotell?

2 kommentarer:

  1. Jag var helt övertygad om att nr 2 skulle komma tidigare (en känsla) hade brutala "släpp allt du håller på med och ta tag i något och andas" förvärkar från typ v32 men ändå så kom han 4 dagar efter BF. Men lyssna på kroppen, den vet bäst! Nu är det inte långt kvar! Heja heja!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det verkar inte bättre än att det tänker hålla på så här lite från och till =) men det gör inget om den lille stannar en stund till, så jag hinner med mig lite, mentalt. men man längtar ju så klart!

      Radera