tisdag 22 januari 2013

Obekväm

Jag vet inte riktigt hur det gick till, jag hade ju en sån, relativt sett, väldigt okomplicerad graviditet och mådde så bra. Plötsligt slog höggraviditeten till. Plötsligt har jag svårt att sova om nätterna, jag vaknar varje gång jag ska vända mig eftersom det är lite av en ansträngning och pustar och stönar och stånkar. Det är svårt att hitta en bekväm ställning, det trycker och gör inte direkt ont, men känns väldigt obekvämt. Sen har sammandragningarna blivit mycket kraftigare också, så där att man måste sluta med det det man höll på med och luta sig lite framåt och pusta lite, alternativt sitta still i båten. Händer och ansikte har börjat svullna och jag vill mest bara sova. Att gå från förskolan till jobbet tog förra veckan 25 minuter. En promenad på max 10 minuter, oavsett väglag. Jaa hörni, det är nog tur att jag bara har 6 arbetsdagar kvar.

5 kommentarer:

  1. Men ujujuj! Du har varit väldigt rörlig tycker jag, visst gick du med kryckor förra graviditeten? Nu är det inte långt kvar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamenvisst! det var kryckor, pralinsoffa och sjukskrivning, så jag är väldigt glad för att jag fortfarande kan sätta mig på golvet och ta mig upp för egen maskin ;)

      Radera
  2. Det låter kämpigt, men härligt också för jag gissar att det inte är så långt kvar nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, precis, nu är det upploppet! =)

      Radera