fredag 1 februari 2013

Vårt badrum

Vilken vansinnig skillnad lite ljus gör... Nu ser det äntligen ut som vi tänkt oss det. Vi har varit både irriterade och missnöjda med badrummet, trots att det är gjort helt enligt våra egna önskemål. Jag har stört ihjäl mig på blandaren till handfatet (och det hade varit grymt mkt snyggare med en sån som jag ville ha) men, idag är jag så nöjd att jag inte kan sluta le. Trots att toaletten står och spolar (serviceman på gång).

Så här såg det ut innan:








under renovering 


idag 



hyllan är lite improviserad just nu och ska antingen kaklas i mosaik så småningom eller bytas mot ett platsbyggt badrumsskåp med dörr av ett gammalt fönster 



världens största varmvattenberedare får bereda plats åt handdukar for now 


jag älskar golvet


än så länge bara dusch, och tvättmaskin


med ny dimbar belysning (och den vackra antika spegeln) fick vi ett helt nytt badrum - äntligen!



kronan på verket!


och så har vi äntligen fått sätta på golvvärmen idag! (den ska smygas igång från låg temp)

Tog en dusch nu ikväll och belysningen går liksom att dimma till stearinljussken. Bara tänk, tidiga mornar eller långa stunder i badet. Happy happy happy. Nu är det bara badkaret kvar och det blir detta tassbadkar från Noro. Det kommer bli SÅ bra. Bara vi får in det, det hänger på några millimeter. 




2 kommentarer:

  1. Det blev jättefint. Älskar också före och efterbilder, vilken skillnad!

    SvaraRadera
  2. Wow vad snyggt! Perfekt ställe att stänga in sig på när man behöver en paus från reality:-) du (ni) har verkligen så himla bra smak! Kram o njut av föräldraledighete!

    SvaraRadera