söndag 10 februari 2013

Fixarhelg

Helgen har till stor del gått åt till att fixa lite här hemma. Igår tog jag mig inte ur nattlinnet förrän klockan var sex, då gick vi ut för att få lite frisk luft innan det var dags för natta. Men vi har fått mycket gjort, lampor och gitarrer är uppborrade, frysen har bytts, soffa och gammal frys har hittat nya ägare, Avas rum är äntligen ett barnrum igen med gardiner och saker på väggarna och hon sover första natten där nu inatt. Babysaker och kläder är framgrävda ur förrådet och babyskyddet är tvättat och på plats. Garderober är sorterade och nu doftar det äntligen rent i sovrummet och den där doften av äldre herre är borta.

Idag spenderade jag och Ava förmiddagen hos Kinko & Liv som var gräsänder då herrn i huset var på träningsläger och sen kom Madde och hälsade på och lämnade symaskin så jag kan fixa gardiner nu i veckan. Mycket trevligt.

Det har gått i ett och jag har sovit dåligt i flera nätter nu, så jag ska satsa på sömn i afton och hoppas förkylningskänningarna försvinner. Hade en hel del förvärkar igår igen, kanske var det mitt enfaldigt envisa försök att skura vår stora ullmatta som orsakade det? Jag vet inte om ni prövat skura en riktigt skitig ullmatta som höggravid någon gång, men jag kan säga att det är väldigt svårt att hitta en bra arbetsställning, i vart fall om man inte kan stå på knä någon längre stund. Men är man envisare än döden så går det.

Många viktiga saker inför nedkomst har fallit på plats och det känns fantastiskt skönt. Nu ska jag försöka ta det lite lugnare till veckan. Puss på er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar