måndag 18 februari 2013

Guldkant på tillvaron




Idag har jag varit trött, uttråkad och jävligt tjock. Så där att man vill göra nåt men inte riktigt orkar och är samtidigt  inte så pass uppgiven att man bara lägger sig raklång i soffan och kollar serier heller. Men Ava piggar alltid opp så då inspirerades jag till att sätta lite guldkant på tillvaron efter jag hämtat henne och vi lekt en stund i parken. Lagade rotsaker i ugn och cevapcici och tzatziki till det. Plockade till och med fram vinglasen (snaaaart kan jag ta en skvätt rödtjut till maten, snart!)Toppade med chokladmousse till dessert och Ava gullungen underhåller oss konstant. Så den här veckan, som ju ändå är födelseveckan nummer ett, Signe 6 år idag, hurra, Ava fyller på fredag och kotten kan komma när som helst, så då tycker jag att vi tar fredag hela veckan.  Lurar på tjälknöl till i morgon och möjligen bullbak. En får se vad orken räcker till. Strax: Familjen Annorlunda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar