lördag 23 februari 2013

Sjukstuga

Jo, det är sant. Det är fan helt sjukt, men sant. Lillstintan ville inte somna till lunchluren, vi trodde hon blivit övertrött, för hon bara grinade och grinade, vilket hon aldrig gör. Så vi körde ned 'na i vagnen. En halvtimme senare sitter hon upp och kräks. Jag skrev aldrig nåt om det, men igår vakande hon med rinnande näsa och krupphosta.

Håkan tror på sockeröverdos. Jag fruktar det värsta. Vore inte det najs? Bli magsjuk och så drar förlossningen igång. Nä. Jag skulle kunna skriva ett långt, bittert inlägg om saker som gått åt pipan just nu, sömnen, läckande toaletter, överraskningsfakturor from hell och annat skoj. Men jag orkar bara inte. Däremot kan jag avsluta detta inlägg med att meddela att jag numera luktar urinoar. Det trycker på, om man säger så.

Glad lördag gott folk. Verkligen. Glad lördag på er.

1 kommentar: