söndag 24 februari 2013

Fam Piggelin


Ava är inte pigg 


men fantastiskt tapper. 

Jag har nog aldrig sett nåt så ynkligt, men tappert, igår natt när hon vaknat och kaskadkräkits och ville sitta i badbaljan en stund. Hon var skakis efter kräkattacken, blåsvart under ögonen, gråvit i ansiktet med  röda, variga och svullna ögonen av dubbelsidig ögoninfektion. Hon satt till slut och småhoppade i baljan och skakade och vägrade kliva upp. Det var förstås febern som skenade. Hon hade frossa stackarn. Jag var nästan på väg in till akuten med henne. Hade haft en sån där illavarslande känsla och inte somnat trots att vi gick och la oss innan åtta och hon satte igång att kräkas efter tio. Låg vaken och lyssnade på henne. Det lät inte som det skulle och det visade sig ju att jag hade rätt. Men hon fick i sig lite vatten, vätskeersättning och en isglass och började babbla. Plus lite alvedon då. Och när vi såg att febern gick ned så vart jag lugn. Sen sov hon riktigt bra. Men hon är inte pigg, lillstintan. Nu hoppas vi på att kräkningarna är över och att vi alla får sova inatt. Både H och jag känner oss rätt vissna vi med, som begynnande förkylningar. Så nu är det vatten och sänggång som gäller. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar